Blogger Widgets

Sunday, October 16, 2016

Zikir Ini Memperbanyak Tanaman Untuk Kita di Surga

Posted by moonlight at 3:29 PM 0 comments
Zikir Ini Memperbanyak Tanaman Untuk Kita di Surga

Oleh: Badrul Tamam

سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ

Subhaanallaah Walhamdulillaah Walaa Ilaaha Illallaah Wallaahu Akbar

“Maha suci Allah, segala puji milik-Nya, Tiada Tuhan (yang hak) kecuali Allah, dan Allah Maha besar.”

Dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'Anhu, bahwasanya Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam pernah melewatinya saat sedang menanam pohon. Kemudian beliau bersabda, wahai Abu Hurairah, apa yang kamu tanam? Aku menjawab: "Tanaman milikku." Beliau bersabda:

أَلَا أَدُلُّكَ عَلَى غِرَاسٍ خَيْرٍ لَكَ مِنْ هَذَا قَالَ بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ قُلْ سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ يُغْرَسْ لَكَ بِكُلِّ وَاحِدَةٍ شَجَرَةٌ فِي الْجَنَّةِ

"Apakah kamu mau kuberitahukan tentang tanaman yang bagimu akan lebih baik dari tanaman ini?"

Abu Hurairah menjawab; "Tentu wahai Rasulullah!." Beliau bersabda: "Ucapkanlah olehmu Subhaanallaah Walhamdulillaah Walaa Ilaaha Illallaah Wallaahu Akbar. Maka setiap bacaan tersebut akan menumbuhkan satu pohon di surga bagimu." (HR. Ibnu Majah dan dishahihkan Syaikh Al-Albani)

Dari Ibnu Mas’ud Radhiyallahu 'Anhu, berkata: Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda:

لَقِيتُ إِبْرَاهِيمَ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ أَقْرِئْ أُمَّتَكَ مِنِّي السَّلَامَ وَأَخْبِرْهُمْ أَنَّ الْجَنَّةَ طَيِّبَةُ التُّرْبَةِ عَذْبَةُ الْمَاءِ وَأَنَّهَا قِيعَانٌ وَأَنَّ غِرَاسَهَا سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ

“Aku berjumpa dengan Ibrahim pada malam Isra’, dia berkata kepadaku: Wahai Muhammad sampaikan salamku kepada umatmu dan beritakan kepada mereka bahwa surga itu memiliki tanah yang terbaik dan air yang paling segar. Surga itu dataran kosong (Qai’aan) dan tumbuhannya adalah (dzikir) Subhanallahi Walaa Ilaaha Illallaah Wallaahu Akbar.” (HR. Al-Tirmidzi dan dinilai hasan oleh Al-Albani dalam Silsilah Shahihah no. 105 Shahih al-Jami’, no. 3460)

Dari Ibnu Abbas Radhiyallahu 'Anhuma, Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda:

من قال : سبحان الله ، والحمد لله ، ولا إله إلا الله ، والله أكبر غرس الله له بكل واحدة منهن شجرة في الجنة

“Siapa membaca : Subhaanallaah Walhamdulillaah Walaa Ilaaha Illallaah Wallaahu Akbar maka Allah akan menanamkan untuknya satu pohon di surga dari setiap kalimat tadi.” (HR. al-Thabrani dan dishahihkan Syaikh Al-Albani dalam Silsilah Shahihah no. 2880)

Dari Jabir Radhiyallahu 'Anhu, dari Nabi Shallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda:

مَنْ قَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ وَبِحَمْدِهِ غُرِسَتْ لَهُ نَخْلَةٌ فِي الْجَنَّةِ

“Siapa yang membaca: Subhanallahi al-'Adziimi wa Bihamdihi, niscaya ditanamkan untuknya satu pohon kurma di surga.” (HR. al-Tirmidzi dan dishahihkan Al-Albani dalam Shahih Al-Jami’ no. 6429)

Amal-amal yang ringan tapi memiliki keutamaan dan balasan yang besar. Siapa yang beriman terhadap akhirat dan kenikmatan surga di sana pastinya ia akan bersemangat untuk mendapatkan tambahan-tambahan kenikmatannya dengan zikir-zikir ini. Semoga kita tercatat min Adz-Dzakirinalaaha Katsira wal Dzakiraat (laki-laki dan perempuan yang banyak berzikir kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala. Wallahu A’lam. [PurWD/voa-islam.com]

#copypaste
#share
#ilmuakhirat

Saturday, October 15, 2016

COKLAT BERY'LS, COKLAT BERYLS MURAH, COKLAT BERYLS

Posted by moonlight at 4:53 PM 0 comments
COKLAT BERY'LS.. 🍫🍫🍫
📢📢📢📢📢📢


 
13 jenis boleh buat pilihan.. dan new arrival dragees dragon pop.. 😍😍 sedap tau.. sekali cuba mmg ketagih nk lagi.. whatsapp 013 912 2428 cepat order dan details! pengeposan isnin hingga rabu! 😘
🍫COKLAT BERYLS - whatsapp 013 912 2428
🍫COKLAT BERYLS - whatsapp 013 912 2428
🍫COKLAT BERYLS - whatsapp 013 912 2428

Saturday, October 1, 2016

Jemaah masturat

Posted by moonlight at 2:02 PM 0 comments
Ramai sahabat2 tanya..
Jemaah masturat ni apa?
khuruj masturat tu apa? kluar jalan Allah bg seorang wanita tu perlu ker?
Apa yg kau buat bila kau keluar jalan Allah? Apa yg kau dapat?

Allahu Allah.. 
Saya sgt suka soalan mcmni....
sbb klu seseorg tu bertanya.. bmaksud dia berminat... hihi..

Bagi seseorang yg iman lemah mcm saya.. dpt khuruj masturat 3ari je dah satu rahmat bagi saya...
Keluar jalan Allah ni sbnarnya mcm pi kursus membina diri... 
tapi ni lebih kepada.. iman.. amal dan dakwah...
Belajar betulkan amalan2 kita...
Belajar mcmana nk tmbah iman yakin kita...
Belajar tawaddhuk... 
Belajar mujahadah...
Belajar bagaimana nk bentuk fikir risau umat dlm kalangan wanita persis fikir risau nabi saw...
Belajar dakwah.. sillaturrahim.. khidmat.. adab.. sunnah.. takwa..
kasih syang.. cinta....
pokoknya sesuatu yg kita xboleh dapat jika kita berada dirumah..

umpama sebuah rumah yg hampir roboh... jika kita masih tinggal didalamnya.. kita xkkn nampak rumah tu dah senget atau hampir rebah... tapi bila kita keluar...
baru jelas kat mata kita rumah tu dahnk mnyembah bumi...
Macamtu jugak iman dan amal kita.. kita rasa kita dah buat yg terbaik...
tapi bila kita kluar.. Allah taala nk tunjukkan yg lebih baik lagi...
Masa tu kita akan rasa.. bnyak sungguh yg sya xtaw... bnyak silapnya.. bnyak kurangnya...

Pendek kata sekali kluar.. rasa rinduuu nk kluar lagi... 
kenapa saya cakap macamni?
Bermula dgn hening sepertiga malam.. 
Menghampirkn diri pada Allah dengan tahajjud.. taubat.. doa dan tangisan....
Subuh dingin disulam dgn halqah iman.. cakap kebesaran Allah memberi kepuasan dan kegembiraan dlm hati..
Muzakarah sifat2 murni... sabar.. takwa.. dakwah diri kita sndiri yg lemah ni buat kita rasa bijak dari selalu...
Gapai ketenangan.. keampunan.. melalui nur al quran dan hadith dlm taman2 syurga  melalui majlis taklim..
belajar fhadilat kelebihan amal.. sedekah.. solat.. ilmu.. zikir.. ikram.. ikhlas.. dakwah...
Betulkan fikir risau.. maksud hidup.. adab seharian dari bilik hingga kedapur dalam damainya muzakarah mulut ke mulut...
Belajar khidmat hujung rambut hujung kaki... belajar mcmana nk dptkan perhatian Allah melalui mujahadah...
Dengar kata2 hikmah dari bayan subuh dan asar... utk tambah ilmu... jasbah dlm beramal.. semangat hidupkn agama dalam rumah... siapkan diri dan kluarga utk khidmat bantu agama Allah..
Dan akhir sekali pupuk rasa cinta pada Allahu subhanaAllah taala...
Cinta pada Nabi dan rasul..
Cinta pada agama...
Cinta buat ibu bapa....
Cinta buat suami anak2...
Mahabbah dalam kehidupan... kekuatan utk kita trus beramal dan istiqamah...
Allahu... :')

Banyak lg yg tak dpat sya gambarkn dengan kata2 kat sini...
Buat sahabat2 yg bertanya...
semoga Allah bg faham...
Buat sahabat2 yg dah buat azam..
jangan tangguhkan lagi... 
Semoga Allah pilih lagi dan lagi...
Doa juga buat sya yg lemah ni.. huhu...

#ingatankhususutkdirisayasendiri
#niatamaldansampaikan
#copypaste