Blogger Widgets

Tuesday, May 26, 2015

MIRACLE REFRESHING SCENT

Posted by moonlight at 10:24 PM 0 comments
PROMO BULAN MEI MASIH BERJALAN

BELI SERUM MRS NI SAIZ 40ML RM19.90
BOLEH BELI MRS SAIZ 10ML DENGAN HARGA RM9.90

JIMAT KE TIDOK??? HEHE.. JIMAT LAH DEAR..JIMAT RM5 LAGI.. SBB HARGA BELIAN BIASA UTK SAIZ 10ML RM14.90...

KECIL2 CILI PADI..KECIL2 MUAT BEG KAMI... 
SENANG DI BAWA KE MANA SAHAJA..ASAL BAHAGIA.. :-)

RUGI TAK CUBA DAN BELI SEKARANG DENGAN HARGA JIMAT LAGI..

BERMINAT??? WHATSAPP JE KITA 013 912 2428 TO ORDER.. TQ (Y)

PRINCESS CUT FLARE JUBAH

Posted by moonlight at 10:21 PM 0 comments
3 NEW COLOR - KALAU BERKENAN BAIK CEPAT ORDER..KALAU TAK MELEPAS LAGI.. PRINCESS CUT FLARE YANG SANGAT HOT..WARNA LAIN SEMUA DAH SOLD OUT..3 KALER BARU NI JE BR SAMPAI..

PRINCESS CUT FLARE JUBAH DRESS

RM 70 SEMENANJUNG / RM 75 SABAH SARAWAK (FREE POSTAGE)
Measurement:
Size S: Length: 139cm Bust: 90cm Shoulder: 36cm Sleeve: 58cm Waist: 82cm Hem: 286cm
Size M: Length: 140cm Bust: 94cm Shoulder: 37cm Sleeve: 59cm Waist: 86cm Hem: 290cm
Size L: Length: 142cm Bust: 98cm Shoulder: 38.5cm Sleeve: 59.5cm Waist: 90cm Hem: 294cm
Size XL Length: 143cm Bust: 102cm Shoulder: 40cm Sleeve: 60cm Waist: 94cm Hem: 298cm
Material: Pearl Chiffon With Full Silk Inner Lining

WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428

MIRACLE REFRESHING SCENT & SERUM

Posted by moonlight at 10:20 PM 0 comments
MIRACLE REFRESHING SCENT & SERUM

ADA YANG BERTANYA APA BEZA MRS DENGAN SERUM. 

MRS - MINYAK KEPALA DARA YANG WANGI, MINT DAN MENYEGARKAN. SANGAT SESUAI UTK DI SAPU DI KEPALA JIKA MEMPUNYAI MASALAH KELEMUMUR ATAU KEGUGURAN RAMBUT. DIGALAKKAN SAPU SELEPAS MANDI PAGI DAN PTG. BOLEH JUGA DIBUAT MINYAK URUT UTK LENGUH2 BADAN. JUGA SESUAI UTK HILANGKAN BATUK, DEMAM ATAU SELESEMA.. SESUAI DAN TERBUKTI MEMBANTU MEREKA YANG SELALU SAKIT KEPALA ATAU MIGRAIN. IKHTIAR KAN DITUNTUT.. :)

SERUM - (WARNA HIJAU) DIFORMULASIKAN DARI EPAL HIJAU, MINT. SANGAT SESUAI UTK DIJADIKAN MANDIAN. BOLEH DIJADIKAN SHAMPOO ATAU SABUN MANDIAN. BERANGIN BILA MANDI DAN MEMBERIKAN KESEGARAN. DINASIHATKAN GUNA SETITIK DUA UTK ELAKKAN KEJUTAN BERANGIN JIKA TIDAK BIASA DAN TAHAN. TAPI DIJAMIN KALAU LETIH DAN PANAS BADAN, SELEPAS MANDIAN SERUM ANDA AKAN SEGAR SESEGARNYA.. (y)

***PRODUK INI ADALAH BUATAN BUMIPUTERA DAN MUSLIM. 

WHATSAPP UTK ORDER 013 912 2428

**HARGA MRS DAN SERUM TERTERA SEPERTI DALAM GAMBAR :)

Kebaikan Membaca Surah Al Mulk

Posted by moonlight at 9:53 PM 0 comments
Ada diceritakan dalam al-Quran bahawa seorang yang beramal dengan surah al-mulk.. 

Bila tiba kematian dia, terus datang malaikat untuk menyoal..
Sebelum sempat menyoal, surah al-Mulk bercucuran keluar memenuhi wajah si mati.. Malaikat berkata “ya ahlul kitab.. Aku knl kamu.. Kamu al-mulk.. Kenapa kamu datang ke sini?”

Seraya al-mulk menjawab “Wahai malaikat, sepanjang manusia ini hidup, dia beramal dengan aku.. Aku sebati di dalam kerongkang manusia ini.. Maka hadir aku ini untuk menghalang kamu dari menghukum manusia ini..”
Malaikat menjawab, “Wahai al-Mulk, tidak boleh menghalang tugas kami..”
Lantas surah al-Mulk datang kepada Allah.. ”Wahai Allah.. Aku adalah kitab-Mu.. Aku mahu melindungi manusia itu.. Jika Engkau tidak mengizinkan, buanglah aku (al-mulk) dari Al-Quran MU..”

Maka Allah memberi keizinan kepada al-Mulk.. Terus al-Mulk kembali kepada manusia di kubur tersebut.. Sesampai di kubur, kelihatan malaikat menghampiri manusia.. 

Al-Mulk menjerit dengan gerunnya,
“Ya malaikat! pergi kau dari sini! Aku telah mendapat kebenaran daripada Allah!! (malaikat terkejut dan pergi sepantas yang mungkin) aku akan menjaga manusia ini sehingga kiamat.. Aku tidak sanggup membiarkan manusia ini kesunyian kesorangan di dalam kubur.. Biarlah aku menjadi teman dia sehingga di bangkitkan kelak..”

p/s : ustaz kata sampaikan dakwah dlm fb walau pun tak de org like.. heheh.. 😊

Sunday, May 17, 2015

CLASSIC BUTTON JUBAH 107

Posted by moonlight at 3:46 PM 0 comments
4 COLOR RESTOCK!!!!

CLASSIC BUTTON JUBAH 107

RM75 SEMENANJUNG/ RM80 SABAH SARAWAK (FREE POSTAGE)

Size S: Length: 139cm Bust: 90cm Shoulder: 37cm Sleeve: 59cm Waist: 83cm SleeveHole: 18cm
Size M: Length: 140cm Bust: 94cm Shoulder: 38cm Sleeve: 60cm Waist: 87cm SleeveHole: 20cm
Size L: Length: 142cm Bust: 100cm Shoulder: 39cm Sleeve: 61cm Waist: 93cm SleeveHole: 22cm
Size XL: Length: 143cm Bust: 106cm Shoulder: 40.5cm Sleeve: 62cm Waist: 98cm SleeveHole: 24cm
Material : Pearl Chiffon With Full Silk Inner Lining
Description: Functional Front Button.

WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428

JOINT COLOR PUFFY JUBAH

Posted by moonlight at 3:38 PM 0 comments
3 COLOR RESTOCK!!!

JOINT COLOR PUFFY JUBAH


RM 70 SEMENANJUNG /RM 75 SABAH SARAWAK (FREE POSTAGE)

Size S: Length: 138cm Bust: 90cm Waist: 85cm Shoulder: 35.5cm Sleeve: 59.5cm Hem: 240cm
Size M: Length: 139cm Bust: 95cm Waist: 90cm Shoulder: 37cm Sleeve: 60cm Hem: 244cm
Size L: Length: 140cm Bust: 100cm Waist: 95cm Shoulder: 38.5cm Sleeve: 60.5cm Hem: 248cm
Size XL: Length: 141cm Bust: 105cm Waist: 100cm Shoulder: 40cm Sleeve: 61cm Hem: 252cm
Material : Pearl Chiffon With Full Silk Inner Lining
Description: Functional button at cuff.

WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428
WHATSAPP TO ORDER 013 912 2428

Sunday, May 10, 2015

Tips utk anak mudah menghafaz Al-quran dari kecil

Posted by moonlight at 12:14 PM 0 comments
Tips utk anak mudah menghafaz Al-quran dari kecil 

Dr ustazah dlm rancangan Tanyalah Ustazah TV9 semalam

Kalau nk anak hafaz alquran, ibu sejak dari tahu mengandung wajib mengaji setiap hari.. selain biasakan anak dlm kandungan dengan ayat suci alquran, ibu juga beroleh ketenangan.. 

lepas tu bila anak dah lahir sentiasa pasangkan bacaan alquran tak kira dalam kereta atau kat rumah.. umur 0-5 tahun adalah umur anak2 mudah absorb semua yang dia dengar.. ni semua pengalaman ustazah tu sendiri.. 

selamat beramal buat ibu2.. just sharing utk kebaikan bersama..

p/s : ilmu utk disebar.. mane tau nnti boleh buat jugak utk anak sendiri.. insyaAllah.. amin Allahumma amin..

FLORA CHIFFON JUBAH

Posted by moonlight at 12:07 PM 0 comments
UPDATE STOK SAIZ YANG TINGGAL FLORA CHIFFON JUBAH

ORCHID - SAIZ M, L, XL 
PURPLE -  SAIZ XL 
NAVY - SAIZ L, XL
KHAKI - SAIZ L, XL 

RM70 SEMENANJUNG / RM75 SABAH SARAWAK (FREE POSTAGE)

Size M: Length: 140cm Bust: 94cm Waist: 80cm Sleeve: 59cm Shoulder: 37cm Hem: 224cm
Size L: Length: 142cm Bust: 99cm Waist: 85cm Sleeve: 60cm Shoulder: 38.5cm Hem: 228cm
Size XL: Length: 143cm Bust: 104cm Waist: 90cm Sleeve: 61cm Shoulder: 40cm Hem: 232cm
Material : Chiffon With Full Silk Inner Lining
Description: Back Zip.

CEPAT GRAB SEBELUM STOK HABIS LAGI... BYK STOK DAH SOLD OUT NOW.. 
WHATSAPP KAMI CECEPAT 013 912 2428
WHATSAPP KAMI CECEPAT 013 912 2428
WHATSAPP KAMI CECEPAT 013 912 2428

Saturday, May 9, 2015

Kata-kata ibubapa menjadi doa

Posted by moonlight at 3:31 PM 0 comments
Kisah kata-kata ibu bapa menjadi doa

Kisah 1 :
Seorang permaisuri bercerita.. masa dulu kecil2 selalu bangun lambat sampai matahari meninggi.. seperti ibu2 lain mesti dia akan kejutkan anak nya utk bangun.. ayat yang selalu ibu nya sebut .. "permaisuri, bangunlah.. matahari dah tinggi".. boleh di katakan setiap hari ayat yang sama.. dan makbulnya kata2 ibu, dan sekarang permaisuri betul2 menjadi permaisuri..

Kisah 2 : 
Seorang ustaz dari kecil kehilangan ayah dan hidup susah dengan ibu tersayang.. masa sekolah rendah, sekolah menganjurkan lawatan sambil belajar ke kuala lumpur. ustaz balik dan bgtau ibu dan tunjukkan surat lawatan.. ibunya senyum lalu berkata "pergi dengan air liur je lah.." ayat ini berulang dan terus berulang setiap kali ustaz bawa balik surat utk lawatan.. dan alhamdulillah.. makbul kata2 ibunya.. sekarang ustaz betul2 nk ke mana sahaja tidak perlu byr. semua org byr.. jadi makbulkan doa pergi kemana sahaja dengan air liur.. 

Kisah 3 :
Seorang pemuda sangat liar sampaikan mak dan ayah nya tidak tahu dah nk buat mcmana dengan sikap liar anak mereka. Ibubapa pemuda sudah malu dengan orang kampung dengan perangai anak mereka, lalu mereka mengambil keputusan utk berhijrah ke tempat lain. Di tempat baru sikap pemuda tersebut tetap sama dan tidak berubah. Seorang imam mula berkawan dengan pemuda tersebut. hanya berkawan dan tidak pernah mendesak pemuda tersebut utk berubah. lama kelamaan pemuda tersebut mula bertanya tentang hukum hakam dalam islam. dan perlahan2 pemuda itu berubah dan selalu ke masjid, tidak tinggal solat dan menjadi pemuda yang baik. dia juga sentiasa mendidik adik2 nya ke arah yang baik. subhanallah.. 

kemudian, pada suatu hari, pemuda tersebut menaiki kereta dan memasang alunan bacaan alquran di dalam kereta yang dipandu. tiba2 tayar kereta pemuda tersebut rosak. pemuda tersebut berhenti dan keluar utk melihat keadaan tayar kereta yang dihadapan tersebut. tanpa di duga, sebuah lori trelar telah melanggar kereta tersebut dan pemuda itu juga. pemuda tersebut meninggal dunia dengan alunan alquran di dalam kereta masih kedengaran.. Allahuakbar. 

Berita kematian pemuda telah diketahui oleh ibu bapa dan adik beradik. Mak ayah mana yang tidak sedih kehilangan anak yang baik, anak yang sudah mula berubah baik.. orang yang paling sedih dengan kematian pemuda tersebut adalah ayah beliau.. ayah nya menyebut "aku sebabnya" berulang2 sambil menangis. Imam yang pergi melawat juga turut merasa sedih. Imam tersebut merasa hairan dengan ayah pemuda dengan menyebut aku sebab semasa kematian pemuda, lalu beliau menunggu sehingga ayah pemuda tersebut reda dari tangisan utk bertanya. 

Imam bertanya "kenapa pakcik menyebut saya penyebab atas kematian anak pakcik?"

pakcik tu menjawab "saya lah yang selalu berkata dulu semasa anak saya liar dengan kata2 supaya dia mati dilanggar lori"

subhanallah.. ayah pemuda hanya berkata2 dengan kata2 itu ketika marah dengan perangai liar pemuda dulu.. dan kata2 itu menjadi doa dan makbul walau pemuda tersebut sudah insaf.. ayah pemuda tersebut sangat sedih dan menyesal dengan kata2 nya yang keluar selama ini. 

alfatihah buat pemuda tersebut.

--semua kisah ini adalah kisah benar--

**semoga menjadi iktibar buat kita semua dan paling baik utk ibu bapa utk jaga kata2 yang keluar utk anak2.. keluarkan kata2 yang baik utk anak2. semoga ia menjadi doa utk mereka kelak. buat mereka yang masih ada mak dan ayah, boleh minta mereka utk berdoa utk kita yang baik2. anak2 juga jgn lupa doakan kan ibubapa setiap kali solat. 

MIRACLE REFRESHING SCENT

Posted by moonlight at 10:08 AM 0 comments
PROMOSI SEMPENA MOTHERS DAY

JIMAT RM5 TAU.. RUGI LEPASKAN PROMO KALI NI.. HADIAHKAN UTK IBU TERSAYANG.. ❤️

Miracle Refreshing Spray

✔️Bukan hanya untuk wanita sahaja
✔️Bukan hanya untuk wanita bertudung
✔️Bukan untuk kanak-kanak sahaja
✔️Siapa pun anda, anda boleh menggunakan miracle refreshing

Jika anda mempunyai masalah berikut, Insya Allah Miracle akan membantu menyelesaikan masalah anda, Insya Allah

*Ruam / gatal-gatal
*Kurap
*Gigitan Serangga
*Bengkak / luka
*Pening / sakit kepala
*Batuk / selesema
*Keguguran rambut
*Kelumumur
*Tekanan

Kenapa Miracle Refreshing sangat membantu masalah-masalah di atas?

Ini kerana produk ini dicipta dengan bahan-bahan semulajadi yang banyak memberi manafaat kepada kita. Bahan asasnya adalah dari

a) Minyak Kelapa Dara
- Diambil dari pati terbaik
- Anti virus, fungus dan protozoa
- Berfungsi sebagai pelembap

b) Mint
- Memberi kesan rasa sejuk dan nyaman
- Membantu melegakan sakit kepala/stress
- Melegakan masalah selesema / batuk

c) Minyak Aromaterapi
- Melegakan ketegangan
- Membangkitkan rasa tenang dan relax
- Merehatkan minda

----

Bagaimana mahu dapatkannya..??

Hubungi kami segera ya!!

PM ke inbox @ whatsapp 013 912 2428

POLKADOT JUBAH

Posted by moonlight at 10:04 AM 0 comments
WHATSAPP UTK ORDER CEPAT SEBELUM STOK HABIS LAGI.. TAK BYK YANG TGGL NI.. :-)

POLKA DOT JUBAH 

RM70 SEMENANJUNG / RM75 SABAH SARAWAK (FREE POSTAGE)
Measurement:
Size S: Length: 140cm Bust: 90cm Shoulder: 35.5cm Sleeve: 59cm SleeveHole: 21cm
Size M: Length: 141cm Bust: 94cm Shoulder: 37cm Sleeve: 60cm SleeveHole: 22cm
Size L: Length: 142cm Bust: 98cm Shoulder: 38.5cm Sleeve: 61cm SleeveHole: 23cm
Size XL: Length: 143cm Bust: 102cm Shoulder: 40cm Sleeve: 62cm SleeveHole: 24cm
Material : Thick Chiffon With Full Silk Inner Lining

WHATSAPP 013 912 2428 UTK ORDER
WHATSAPP 013 912 2428 UTK ORDER
WHATSAPP 013 912 2428 UTK ORDER

OR PM ADMIN D'MOON APPAREL ... :-)