Blogger Widgets

Tuesday, February 2, 2010

Kajian tentang sifat manusia

Posted by moonlight at 10:56 PM
Bismillahirrahmanirrahim...

Salam u olz..heheh...u olz tu..mcm la ade org bace blog aku ni kan...hahah..tak pe la saje nak tulis..mmg tak de keje...jadi mai la kite menulis pe yang kite dapat atau bace..heheh...
td mase main2 internet ngan facebook..aku terjumpa la kuiz2 mcm ni..benda ni pun da lama ada..dari dulu lagi..seme ni kajian dari doktor fadhilah kamsah..ada yang betul atau kena..ade gak yang tak tul kan..hehe..skang aku nk ulas pe yang telah di kaji atas bulan kelahiran aku...


November..bulan aku dilahir kan ke dunia oleh ibu aku..Hajah Nafisah..juara ke 7 dari 8 adik beradik..ye la aku ckp juara sbb kite seme kan mmg juara..dalam rahim ibu, kite da fight dgn benih2 yang beribu2 tuk masuk ke dalam tempat dimana kita akan terbentuk menjadi manusia..hehe..malas nak ulas secara saintifik.walau aku ni base sains kat sekolah n u...hahaha..

first of all..aku ucap kan thanks buat ma n bak aku..kerana ada nye diorang..maka wujud la aku kat dunia ni...alhamdulillah..love u  Ma & Bak..Muachs..;)

ok..berbalik pada topik kite balik..november mmg da sinonim bulan hujan atau musim tengkujuh kat pantai timur..november thats means 11..aku suke nombor ganjil ni..dua lagi nombor feveret aku no 2 n 7...tak tau nape..tapi..i likeeee...:p


NOVEMBER (Mari kita Ulas kajian ni kena tak ngan aku..heheh..)
Banyak idea dalam perkara (erm byk ke idea aku..ntah la aku kdg2 tak suke sgt bersuara jika aku rase ade ramai lagi leh bersuara..heheh)
Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya (hehe..yang ni aku setuju..mmg aku ni org sekeliling sukar nak fahami sikap aku..kdg2 aku baik..kdg2 aku emo..kdg2 aku sgt jahat..hahah..)
Berfikiran kehadapan (erm mmg aku berfikiran ke hadapan..aku kalu leh nak wat pe2 tu yang akan datang..aku akn rancang terlebih dahulu..if tak aku rase tak best..)
Berfikiran unik dan bijak (hahah..yang ni no komen la..sbb aku rase aku biase2 je..leh masuk matrik kire bijak la kan..hahah..pastu masuk U..bijak la kan..diantara best student SPM dulu kire bijak la kan..hahah..bukan riak..aku pun tak pernah rase aku bijak..aku rase semua org kat dunia ni bijak..just kena berusaha guna otak sebaiknye dan selalu berdoa..)
Penuh dengan idea-idea baru yang luar biasa (erm idea luar biasa...rase tak pernah bg idea lagi..fikiran aku pun lum matang lagi..hahah...nnti la kot suatu hari nnti aku akan bg idea luar biase..hehe)
Pemikiran yang tajam (Wah...pemikiran aku tajam ke?hehe..yang ni tak berani nak komen..coz aku rase aku seorang tak la bijak pun..hehe..biase2 saje..)
Daya firasat yang sangat halus dan tinggi (Hah yang ni aku sgt setuju..bukan nak riak..tapi aku kesan pd diri aku..aku dapat instinct yang kuat bile sesuatu nak berlaku pada family aku..kwn2 rapat atau pun my lovely suami..ntah la..n kebanyakan pe aku rase betul..kdg2 ade gak tak betul..tapi aku bersyukur kepada Allah kerana memberi petunjuk pd aku n memberi firasat kat aku..Alhamdulillah..)
Bagus untuk jadi doktor (yang ni lagi kelakar..tak jadi pun doktor..mmg dulu cita2 aku nak jadi doktor..sek men aku aliran sains..tapi stat je masuk kelas dulu..aku ade tak suke cikgu kimia ngan biologi..kes mule2 ngan cikgu kimia tu la..die suke ngumpat2 kat student sorang ni..pastu die buruk2 kan budak ni depan kitorang..dak tu dak bangsa iraq..sian die..aku tak suke cikgu tu..perangai teruk..student die tak suke..die tak layan..tapi aku, dia layan baik je..tapi aku tak suke die..mulut cabul..maybe sbb tu tak berkat aku belajar sains..hahah..jadi cita2 aku berkubur..masuk matrik aku aliran fizikal..aku suke je fizik..;)..masuk U lak salah pilih kos..Sains Komp..tapi tak pe la..aku suke gak komputer2 ni..walau tak hasler dalam coding mcm senior2 aku kat pejabat..;)..)
Cermat dan teliti (erm yang ni aku setuju gak..tapi tak tau nak komen pe..heheh)
Personality dinamik (dinamik kah aku??heheh..ye la kot..hehehe)
Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia (Hah! yang ni tul tau..aku byk tau rahsia..tapi biar lah rahsia..mcm dato siti ckp..hehe bab cungkil pun aku ade skill gak..same jugak cari rahsia..hehe..)
Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra (Hah! yang ni pun betul tau..hehe..aku suke berfikir..tapi kurang bercakap ni tak la kot dulu..dulu2 aku seorang yang suke bercakap..pastu bile da masuk U aku mula nak ubah diri aku supaya tak byk ckp..sampai la skang..aku lebih suke diam kan diri..if ade org mula kan ckp, baru aku ckp..tapi aku tetap mesra bile org mesra ngan aku..hehe..jadi pada siapa yang tak kenal aku..jgn nilai aku dgn mengatakan aku ni mcm tak suke la..mcm ade problem la..huh...sabo je la..:P)
Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran (berani kah aku??hahah..rase tak kot..aku ni penakut tau..tapi bab bwk kete..laju ke..cilok celah2 kete..aku berani ah..hahah..pemurah, setia dan byk sabar..ntah la..kdg2 kite manusia berubah2..hahah..aku ni kan sukar dijangka..)
Terlalu degil dan keras hati apabila hendak. Diusahakan sehingga berjaya (Hmmm!..yang ni pun tepat sekali..mmg aku degil..keras hati..n kalu aku nak sesuatu..aku akan pasti kan aku dapat benda tu tak kire cane care sekali pun..hahaha..tapi bab degil ni aku da slow down la skit..hehe..)
Tak suka marah kecuali digugat ( Memang! aku tak suke marah2 ni..kecuali ada yang yang saje2 cari pasal ngan aku..pantang tul aku..mmg aku akan ngamuk ngan hebatnye..hehe)
Mudah ambil berat terhadap orang lain (erm yang ni pun tul jugak..aku suke ambik berat pada org yang rapat sekeliling aku..pada yang tak rapat jgn perasan lak aku ambik berat..hahaha)
Pandai muhasabah diri (Tepat! mmg aku pandai muhasabah diri..kdg2 bile aku tgh positif aku leh nasihat org plak..tapi time aku down..mule la tak reti nak nasihat diri sendiri..tapi pastu aku akan pastikan aku muhasabah diri aku balik..)
Cara berfikir lain dari orang lain ( erm boleh la dikire tul kdg2..aku fikir len..tapi org lak fikir len..erm lantak la labu..asal bahagia..hehe)
Otak yang sangat tajam (erm..biase2 saje..)
Pandai mendorong diri sendiri (yang ni aku rase ada kebenarannya..ye la kot.heheh)
Tidak hargai pujian (yep..yang ni dulu aku tak suke org puji aku..aku jenis yang tak dgr benda2 mcm ni..tapi pas ada org ubah aku supaya belajar menghargai pujian org..aku da berubah..heheh)
Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi dan apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya(ermm..semoga ia berkekalan..;)..)
Badan yang "tough" (sasa) (ni mcm sesuai tuk lelaki je..mane ade sasa..haha..aku ni tembam ada la..haha)
Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam (yep! yang ni tul..emosi n sayang aku mendalam..tak nak komen lebih2 okeyyyy..)
Romantik (tak kot..tapi aku suke org romantik ngan aku n suke wat suprise kat aku..hehe)
Tidak pasti dgn hubungan kasih sayang (erm ye ke..tak pasti eh..rase mcm pasti je..heheh..no komen.)
Suka duduk di rumah (tepat sekali! aku mmg suke duk rumah..sampai kan dulu sepupu aku pggl aku puteri rumah..sbb aku tak kan kuar rumah kalau tak de hal yang penting..duk dalam umah 24 jam pun tak pe..asal kan ade TV sebagai teman..hehe)
Sangat rajin dan berkemampuan tinggi (rajin kah aku???ntah la..rajin la kot bile ada org bg arahan..hehe..kemampuan tinggi..insyaAllah..selagi aku berusaha..sesuatu kerja akan mudah dibuat..)
Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia (insyaAllah..semoga Allah memberi sifat2 ni kekal..tak berani nk komen..hehe)
Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi (Yes!..tul tu..aku mmg tak reti kawal emosi..aku mudah mengamuk bile aku terasa terancam..)
Bercita-cita tinggi (mmg aku bercita2 tinggi..tak kire la dari segi pe pun..)
Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah (tepat!..mmg aku sukar diramal nk mudah berubah2..)

Setakat itu saja ulasan aku..karam singh walia melaporkan..hehe....adios..;)

1 comments:

NuR aF said...

betul dos tu..hahaha... nok nuntutilmu korek rahsia..hahaha.. sharing is caring ;p

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers