Blogger Widgets

Wednesday, December 29, 2010

Cameron Highlands 22-24Dis2010~

Posted by moonlight at 10:18 PM
Bismillahirrahmanirrahim....

Pg 22 hb 12...kami bertolak dari tganu ke cameron...sebenarnye...ni adalah trip dari company..company sponsor minyak dan bilik apartment..alhamdulillah..semoga company aku byk dapat projek lepas ni...amin...
taklimat sebelum bertolak

sebelum bertolak

ni la peluang aku n hubby nak honeymoon pun..hahah...da lame sgt nak gi ke cameron ...dari pas kawin..nak sgt gi..alhamdulillah..syukur dipermudahkan...thanks to our BB..;)..
pemandangan highway

jalan felda
lebih kurang 23 buah kereta berkonvoi..tapi kami  diberi tugasan dalam pertandingan treasure hunt..dalam perjalanan ke cameron..kena jawab teka teki..name2 kedai..huhu..byk jugak la salah aku jwb..al maklum la..my hubby pandu kete dgn laju nye..heheh..tapi tak pe..kami dapat saguhati pun syukur..dapat la wat alik 2 hamper...ha..nak tau apa hadiah juara..diorang dapat tiket percutian ke genting highland..wawaawa....tempat feveret aku tu...da 2 kali gi sane..tapi masih tak puas nak main2 lagi n honeymoon ngan hubby dalam suasana yang nyaman da sejuk..i likkkkeeeee...;)...tahniah puan juara..hebat tu..anak2 dara 3 org...kalah kaum lelaki..ekekek...
apartment kami
hari pertama tu..tak gi mane mase sampai..sbb sampai pun da petang..dalam kul 4..pastu malam tu...menggagahkan diri ke pasar malam cameron..servay2 dulu...wah...mmg memukau mata aku..ye la..byk sgt warna pink...suke2..heheh..bg aku siang kat cameron tak la sejuk sgt...malam plak mmg sejuk..takpee....aku suke sejuk2 malam ni..heheh...
pasar malam cameron
sok nye 23/12..kami beramai2 ke  Agro Technology Park in MARDI
agro mardi

..erm mule2 masuk..beli strawberi satu bekas..hehe..erm manis sekali...habis satu bekas aku mkn..murah lak tu..rm5 byk tul..pastu jalan2 ambik gambo dalam tu..sgt teruja sbb byk pokok bunga yan cantik..pastu kami ke ladang teh cameron valley..hik hik..aku sgt fobia..nak turun ke ladang teh tu..ye la..bile aku turun je rase mcm nak tergelincir..ye la my sandle licin la..heheh...almaklum la..sungguh curam ladang itew~~...
ladang teh
after that..eheh...kami beramai2..ke rumah inggeris..bergambar je..pastu terus ke ladang strawberi al mashor..kat situ la leh rase aiskrim strawberi yang best..masam2 manis..nyum!...tapi aiskrim ni..wife rakan sekerja aku yang lanje..thanks to kak neny..;)..semoga dimurahkan rezeki..
rumah inggeris~with kwn2~
dalam kul 3 da balik ke apartment..oh ye lupe..apartment yang kami inap ni..honeymoon villa apartment..sgt selesa..3 bilik..tapi tak same la mcm dalam link tu..dalam die sgt kemas n selesa..siap ade dapur lagi tu masak2..n ade peti ais..kena balik awal...sbb nye kul 4 ada acara bg hadiah treasure hunt acara kanak2 bertanding lak..lepas selesai semua..kami pun ke pasar malam balik...bli pe2 yang patut tuk bwk balik sok..ye la..soknye da kena bertolak awal..elak lalu lebuh raya kenyir yang gelap itew...
honeymoon villa apartment
soknye..kami ke pasar kea..kat situ la kami stat membeli buah2 strawberi tuk bg family n kwn2 terdekat..sebenarnye..ni bukan musim buah strawberi..sbb tu sgt mahal harga nye..ni pun tau sbb makcik jual tu ckp..ni bukan musim..sbb tu jadi mahal..hehe..takpe..beli je yang termampu..kami tak pergi pun kat ladang starwberi yang leh petik sdiri dan leh beli buah tu..tak sempat...lepas da beli2 tu...aku n hubby ke taman rama2 ...
taman rama2~with hubby~
lepas tu sempat gak la gi beli pokok2 sebelah taman ni..hehe..mama ku n mak mentua suke menanam..jadi beli sorang satu pokok bunga..tak lupe juga..kami pun beli tuk rumah kami nnti...lepas tu kami memecut la pulang..mengejar kereta2 len yang da bertolak dari td...alhamddulillah...kami sempat berkonvoi dgn diorang...jupe kat R n R gua musang..berhenti mkn n solat..on the way balik tu...singgah la jap kat santuari gajah tasik kenyir...

ha..setakat itu je la..pnt da menaip...skang org len tgh sibuk tgk bola..aku tak berminat...sbb aku berdebar..ish2..jantung ku berdegup kencang..baik aku tau je keputusan..pe pun..aku sgt bangga...Malaysia Boleh!!...kan da terbukti malaysia hebat..indonesia..terima la hakikat itu..jn byk tuduhan...tak baik tau...;)

adios...

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers