Blogger Widgets

Wednesday, January 14, 2015

rezeki makhluk

Posted by moonlight at 2:16 PM
Assalamualaikum..

just nk kongsi sedikit ilmu dan didikan en hubby kepada isteri die ni.. heheh.. nk dijadikan cerita kucing jiran byk kali datang ke rumah kami.. mungkin juga sbb jiran semua kat sini kerja.. jd rumah yang nmpk ade tuan dan boleh bg mkn hanya rumah kami.. 

sy ni jenis memilih skit kucing ni.. haha.. yang comel akan dilayan.. hahah.. tak baik betul.. sama juga dengan kwn.. jenis memilih kwn.. tp mmg kita digalakkan cr kwn yang terbaik.. hehe..

ok.. semalam kucing tu dtg lagi..ibu dan 2 ekor anak.. mula2 mcm biasa.. sy layan lagi.. bg la apa mknn leh bg.. lepas tu esok nye dtg lagi dan lagi..sy suke kucing tp nk bela tu tak la.. sy tak suka bela.. main tak pe.. nk di jadikan cerita, sy komen kat en hubby tak suka kucing ni dtg.. tuan die tak bg mkn ke? huhu

tau tak apa en hubby jwb??? heheh insaf bile dgr..

"kita makhluk Allah mintak makanan skit je pun, kucing lapar.. kalu dia kenyang die tak mintak.. tp kita susah nk bg.. kita bising.. sedangkan kucing ni Allah hantar nk bg rezeki pd kita.. kita ada kuasa nk memberi.. utk beri kucing ni mkn.. cuba kita fikir.. bila Allah tak bg apa kita nk..kita sedih kan.. jd cuba ikhlaskan hati dan beri rezeki kepada makhluk lain.. insyaAllah.."

huhu mmg insaf jap.. syukur dpt hubby yang mmg dr dulu sokmo nasihat ke arah  kebaikan.. mmg sangat membimbing.. 

dan igt lagi dgr ceramah dlm cocombee.. ustaz habib tu ada ckp.. "manusia kalau kita mintak dan mintak .. akan marah.. tp kalau Allah kita mintak dan mintak.. Allah lagi suka.. Allah suka dgr permintaan hamba nya.. Allah akan kabulkan setiap doa kita.. samada lambat atau cepat.. atau di simpan di akhirat kelak.."

Allahuakbar.. semoga hati kita akan sentiasa dekat dan di jalan diredhai.. insyaAllah.. sentiasa bersihkan hati.. :)

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers