Blogger Widgets

Wednesday, September 27, 2017

Berhabuk

Posted by moonlight at 11:57 AM
Assalamualaikum... :)

wah lama betul tak menulis dalam blog ni.. tiba2 terasa rindu nak menaip.. jari jemari menari2 atas keyboard.. masih ada skill lagi menaip laju ni ha... hahaha. mesti korang yang stalker blog ni rindu kan nak baca blog kiter kan.. sblm ni asyik dengan jualan.. tapi mmg kite nak wat blog ni tempat cari rezeki pun..

rezeki dunia nak... rezeki akhirat pun nak.. aritu hubby ade bunyi.. " sayang tulis lah nnti dalam blog pasal jalan kite travel dr KL nk ke Cameron.. " siap hubby amik gambar jalan bagai.. tapi kite dah lupa nama jalan dan gambar mane dulu nk letak.. hahah... almaklum lah.. sbb dah lama br teringat nk update.. jadi kita tak jadi update pasal tu...

Just nk kongsi..sedikit ilmu kita dengar dari ustaz ebit lew.. mesti korang pun dah banyak dengar dari ustaz tu kan.. tapi kita nak kongsi jugak incase ada yang terlepas.. Ustaz kata  , kita kalau nak kan sesuatu.. minta dari Allah dahulu, pastu baru mintak dengan manusia.. contoh kalau korang nak ais krim... mintak dulu dengan Allah.. "Ya Allah aku nak ais krim walls yang sedap" .. lepas tu usaha lah cari.. sbb nnti ada berkatnye sbb kita mendahulukan Allah. kalau korang niaga plak.. hari ni mintak dengan Allah.. "Ya Allah.. datangkanlah rezeki yang tak disangka2 pada aku hari ni, ya Allah datangkan customer yang baik dan mudah untuk berurusan"..

Satu lagi ustaz kata.. sentiasa baik sangka dengan Allah.. contoh kalau kita mintak tak dapat..baik sangka.. ALLAH maha baik.. dia tak bagi lagi sbb die nak simpan yang terbaik utk kita.. jangan bersedih.. Allahkan ada.. Allah sayang kita.. (mesti korang ckp, ckp senang, nak buat bukan senang) .. sama2 kita didik hati .. semoga hati kita sentiasa dekat dengan Allah.. doa yang baik2.. insyaAllah yang baik2 akan kembali pada korang juga.

Akhir kalam.. (chewah ).. ;) jom shopping dengan sy.. klik pd link :

BLOUSE MUSLIMAH

MIRACLE REFRESHING SCENT

COKLAT BERYLS MURAH

semoga hidup korang bahagia dan sentiasa dalam redha ALLAH.. amin

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers