Blogger Widgets

Friday, November 23, 2012

Meminta ujian

Posted by moonlight at 10:58 PM
Kenapa meminta ujian..

sedangkan ujian yang ada skang pun tak termampu nak hadapi..

huhuh..tu la terdetik dalam hati sy..semalam ade dgr ceramah dalam tv..ustaz tu ckp anak tu ujian..ada ayat dalam alquran ckp anak tu ujian..

Firman Allah SWT dalam al-Qur’an yang bermaksud: “Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jugalah pahala yang besar.” (Surah al-Anfal, ayat 28).

sy yang da byk ujian kat dunia ni still jugak meminta minta..nak sangat zuriat sendiri..dah mcm2 da ikhtiar.tapi still belum rezeki..tak pe..tetap kan hati untuk bersabar..dan semoga ade hikmah sebalik semua ni..insyaAllah..Allah itu ada..!

tapi dengan anak juga la rezeki buat satu keluarga kan..tapi dalam kepala sy skang bermain..betapa tak bersyukur nya sy kan..dah byk nikmat Allah bg..tp tetap meminta2..subhanallah..berdosa nya sy kan..Malu pada Allah... :(

dan pesan sy pada sahabat yang ada anak..jaga lah zuriat kamu yang merupakan amanah Allah..jaga dan didik lah mereka ke jalan yang di redhai Allah..dan tolong lah cari la rezeki yang halal buat anak kamu..supaya anak kamu tidak ada benda haram mengalir dalam darah nya..supaya anak itu menjadi hamba Allah yang taat..insyaAllah..tolong yer.. hargai lah mereka..dan tlg jgn bangga dengan anak itu..(kdg2 terasa jugak org yang suke menunjuk2 ..mcm die je leh beranak.. :( )

tak pe..sy maafkan kamu..alhamdulillah..tu bahagian kamu..mungkin bahagian sy di akhirat kelak..insyaAllah..semoga Allah memberkati dengan apa yang dah di beri sekarang..apa pun..Allah itu ada!


0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers