Blogger Widgets

Thursday, February 21, 2013

Jangan Malu Bertanya

Posted by moonlight at 6:26 PM
Baru2 ni bosan2..duk la belek2 ..almaklum la..biase2 en hubby malam2 die duk tgk tv luar..chanel kegemaran astro 550..551..oh cukup bosan..maka..sy pun berteman kan tv dalam bilik..tgk cite2 melayu..hahaha

jadi sy tak kaco die..die tak kaco sy..tapi malam tu malas nak buke tv..jadi buka la buku yang bertimbun kat bilik tu..byk benor nak kena baca dan habiskan..tambah2 tak cukup mase nk abiskan..jadi curi2 mase mcm tu la..sy baca buku  Nabi Muhammad S.A.W terbitan mustread..bagus buku tu..

dalam tu ada lah cerita tentang nabi..kwn2 nabi..barang2 nabi..mknn kesukaan nabi..dan sekarang sy baca kat part yang mcmane nabi berdakwah...sungguh tabah nabi kita..byk betul rintangan baginda..dan kat part kitab kita yang satu Al-Quran..

Dari zaman dulu lagi org nasrani ni mmg ade je nak cari kesilapan dalam agama kita..dalam satu kisah tu, org nasrani ni tak percaya apa yang ada dalam al-Quran ..jadi die bertanya pada ahli kitab Islam, kalau betul dalam Al-Quran semua telah diceritakan Allah dari mase lalu hingga ke mase depan, mereka mahukan ahli kitab menjawab soalan mereka..

Ahli Kitab Nasrani : kalau betul dalam Al-Quran tercatat semua ilmu, satu cupak gandum boleh menghasilkan berapa keping roti?

Ahli Kitab Islam : esok aku berikan jawapannya..

maka keesokan harinya

Ahli Kitab Islam : satu cupak gandum menghasilkan 12 keping roti..

Ahli Kitab Nasrani : dari mana jawapan kamu dapat?setahu kami tiada jawapan itu di dalam Al-Quran..(ahli kitab nasrani pun mengkaji Al-Quran kita..sbb diorang nak cari kelemahan..tapi sedikit pun tiada kelemahan pada kitab Allah itu.)

Ahli Kitab Islam : aku mendapat jawapan dengan bertanya pada yang pakar membuat roti berdasarkan ayat ini di dalam al-Quran .. :D

"Tanyalah kepada orang yang mahir sekiranya kamu tidak mengetahui" surah al-nahl ayat 43

Jadi ahli kitab nasrani pun masuk islam..SubhanaAllah..tgk..begitu bagus kan ahli kitab islam dan begitu agung kitab Allah..segala jawapan ada dalam kitab Allah..Al-Quran.

 Jangan malu bertanya..tanya lah pada yang pakar..sy tersedar..betul..kadang2 sy malu nak tanye..nak2 dalam hal kerja..jadi pasni..tak nk da malu bertanya pada yang terror dalam coding..bia la nak ckp sy tak pandai pun..yang penting sy dapat jawapan pada sebuah persoalan..tambah lagi ilmu sy..dan pada yang mahir..jgn kedekut ilmu ok..heheh...kita bg ilmu pada org len..Allah tambah ilmu lagi byk tuk kita..

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers