Blogger Widgets

Thursday, August 16, 2012

09082012

Posted by moonlight at 9:00 PM
09/08/2012 Khamis

Sy amik cuti hanya sehari untuk cirit birit.. khamis sy ke pejabat kerja seperti biasa..jam 12 tghari.. dapat panggilan dari abg hi.. abg hi suruh balik segera..katanya ma tidak sedarkan diri..

hati dah mula tak sedap..segera meminta en hubby hantarkan ke rumah ma..sampai je rumah ma..tgk ma terbaring dengan nafas yang kuat..ma seakan2 tidur..ye ma tidur tak bangun2..bak ckp kejutkan td tak sedar2..bak ckp, ma ngadu lepas subuh rasa sakit kepala sangat..ma muntah2 pagi tu..pastu ma ckp kat bak mcm darah je dia muntah..tapi tak pasti darah atau sayur merah ma sahur td..

sy terkilan sbb ma sakit sorang2..ya Allah..hanya Allah tau perasaan ni mcmane skang.. :(

mungkin sbb ma terlalu sakit kepala dan penat muntah2..ma pun baring atas katil bilik dapur..ma baring terus tak sedarkan diri..ma mula baring jam 9 pagi..bak hanya sedar ma tak sedarkan diri jam 12 tghari.. bak pergi panggil abg hi..abg hi call ambulans.. doktor cek tekanan darah ma..tapi tak boleh baca..sbb terlalu tinggi dari bacaan yang ada pada alat bacaan..

jam 12 lebih ma di masukkan ke dalam emergency..doktor scan seluruh badan ma..doktor ckp salur darah kat kepala da pecah..mungkin sbb lambat bwk ma ke klinik..tapi semua tu adalah asbab untuk sesuatu terjadi..ma still tak sedarkan diri..mula2 doktor nak lakukan pembedahan di kepala nak keluarkan darah dalam kepala yang da menolak otak ma..tu yang menyebabkan ma koma..doktor tak bagi pun ubat tidur tuk ma..selalu nya pesakit akan die beri ubat tidur ketika mesin2 alat bantu pernafasan di pakaikan..doktor ckp ma sekarang tidur dengan sendirinya..

kami bersetuju tuk bedah..tapi tiba2 tekanan darah ma makin tnggi..doktor tak galak kan operate..dan doktor dan declarekan ma sy dalam keadaan nazak..SuhbanaAllah.. :(

semua anak2 cucu2 ma..menantu2..semua ada dengan ma..bermula dari jam 630 petang hingga la 1.20 pagi..semua bergilir2 membacakan yasin di sisi ma..dan semua mengharapkan keajaiban ma sedar balik..semua sangat sayang kan ma..ma ibu yang baik..isteri yang solehah dan taat..nenek yang sangat baik.badan ma masih panas..doktor ckp, jantung ma masih baik..cuma kepala ma saja darah da pecah dan menolak otak..tu yang menyebabkan ma tak sedarkan diri..

Penantian penuh debar..harap ma bangun..kak dari selangor dan kak mie dari johor serta adik sempat sampai jam 12.30 malam..satu jam lepas tu..ma pergi buat selama nya..

Ma nak tggu semua anak2 die ada disisi..sungguh tak tertanggung dugaan begitu berat ni..ye..sy rapat dengan ma.sy selalu keluar ngan ma hujung2 minggu..Allah lebih sayangkan ma.. :(

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers