Blogger Widgets

Monday, August 27, 2012

sayu

Posted by moonlight at 10:54 AM
Al-fatihah buat ma tersayang.. Hajah Nafisah binti Abu Bakar..

sayu sangat bila pergi ke giant dan mydin..sbb tu la tempat last munie bwk ma gi beli barang..mydin seperti biase ma beli bahan2 dapur..dan last skali munie teman ma..gi beli bunga kat mydin..

kat giant lak teman ma gi beli kasut raya..ada lagi kasut tu dalam kotak..malah beg tangan yang munie beli kat kuantan pun dalam plastik lagi..ma ckp nak pakai raye..

semalam jalan2 ngan en hubby giant..teringat ma suke gi sane..teringat tempat2 ma suke duduk tgk lame2..teringat tempat teman ma pilih2 jubah..ya Allah..sebak nya rase..setiap sudut kat bandar kuala terengganu ni mesti akan teringat2 bwk ma gi beli2 keperluan ma nak..

malah kadang2 berpaling ke seat belakang kereta..munie bayang kan ma ade naik kat belakang...nak2 hari minggu..da 2 minggu ma tak de ngan munie..sedih nye tuhan saje yang tahu..kadang2 bwk kete sorang2..teringat ma ade kat sebelah.. :(

duk kat dapur umah munie pun munie teringat last sekali ma ajar munie masak kerutub ayam..time tu ma mai umah munie sbb penceroboh masuk rumah munie..ma risau dengan munie..muni rindu ma..duk sorang2 wat munie mengalir air mata..sedih teringat saat2 ma sakit kepala pagi tu sorang2..muntah sorang2 hingga lah ma tidur dan tak sedarkan diri..

munie rasa bersalah tak de disisi ma time tu..munie sempat tgk ma da terbaring je..sehari sebelum tu ma nmpk sihat dan mkn dengan seleranya..munie tak sangka pagi esok nya ma sakit ..munie rindu ma...rindu sangat2 ..tapi munie redha..seme terjadi adalah sebab musabab tuk sampai waktunya ALLAH ambik ma balik..ALLAH lebih sayangkan ma..berehat la ma kat sane..munie akan selalu doakan ma..selalu..semoga diri ini tabah..

Ya Allah..cucurilah rahmat buat ibu ku tersayang..sesungguhnya beliau adalah ibu terbaik dunia dan akhirat..beliau adalah isteri yang baik dan taat pada suami..beliau hamba yang taat pada mu ya ALLAH..beliau kuat beribadah pada mu ya ALLAH..ampunilah dosa nya ya ALLAH..tempatkanlah beliau di tempat dan di kalangan orang2 yang soleh dan solehah..tempatkanlah beliau di syurga..amin..amin ya rabbil alamin...

2 comments:

Oda-オダ said...

Munie..takziah untuk Munie dan keluarga. Hari tu Tie called org bagitau pasal Mak Munie, sedihnya. Semoga Munie tabah, InsyaAllah dengan doa anak-anak yang soleh gembira Mak Munie kat sana.

shaYazz said...

innalillah..tkziah muni....saba ye...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers