Blogger Widgets

Sunday, May 18, 2014

Mati itu pasti

Posted by moonlight at 3:02 PM
Assalamualaikumm...

Minggu lepas dan minggu sebelum nya.. berita kematian suami seorang kawan dan kematian abg seorang kawan.. due2 kwn UTM.. Allahuakbar..

Memang sangat mengejutkan... kawan yang kehilangan suami secara mengejut merupakan senior sy time UTM dulu dan juga senior sy time mule2 joint venture ngan company sy kerja.. Besar betul dugaan akak ni.. sbb nya.. dia baru je tamat kontrak kerja.. dan tengah mengandung.. mmg secara mengejut en hubby die pergi meninggalkan dia.. dari cerita rakan lain.. suami nya hanya muntah-muntah kat ofis, kwn ofis bawa ke hospital.. dan pergi tak kembali buat selama nya..

Manakala kawan sorang lagi.. kehilangan abg tersayang.. abg kandung kena serangan asma ...dan meninggal.. masih muda .. tapi Allah menjemput tidak kira usia.. Kematian mengingatkan kita bahawa kita juga akan mati jika sampai waktunya.. sakit apa ..itu hanyalah asbab untuk kita pujuk hati..

Saya sangat faham erti kehilangan.. kerana sy pun mengalami kehilangan yang mengejut bulan puasa 2012... kehilangan keramat utama saya.. Ma sy yang sayang saya sayangi.. Al-FATIHAH...semoga ma berada disyurga sekarang..

Apa pun.. dan bagaimana cara nya ajal kita diakhirkan.. kita perlu sentiasa bersedia.. lakukan apa yang Allah suruh. sama-sama kita doakan semoga kita akan di akhirkan dengan HUSNUL KHATIMAH.. amin..

ALFATIHAH buat mereka yang telah tiada.. aminn..

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers